Åkte över dagen

I går åkte vi över dagen till Gräftåvallen där Antes pappa har fjällstuga. Nu har Ante fått ärva den lilla stugan så vi var bara tvungen att åka upp och titta vad som skulle göras , pappa och svärfar följde med , barna var hos mormor i stugan.... Stugan var större än vad vi kom ihåg , med lite färg på all panel så kommer den bli hur fin som helst. Jag vill ha vitt på all panel och en vit bäddsoffa sen kan man ha färg på detljerna . Vi kommer att bygga ut stugan nästa vår med ca30 kvd , den är idag 32 . Jag vill ju bara åka upp och måla , men nu går det inte förrn om 2 helger, då ska jag försöka få med mig syster & matte +Köhns . Det första är ju att riva ut allt det gammla som vi inte vill ha kvar. Så igår blev det en lång utflykt började dagen 7: 30 kom hem 16:00 , dååkte vi till mamma och hämtade barna fick även middag.................



Till cristel : Abbe ska vaccineras mot svininfuensan tycker våran doktor hon säger att det är ingen fara med sjukdomen, sen ska ju vi åka till Thailand och där är det mycket mer svininfluensa. Så han ska vaccineras. Vad har din doktor sagt tillhör sonen risk gruppen som ska få först av alla , här vet jag inte, känner att jag måste kolla upp det noga.

Mvh Maria


Kommentarer
Postat av: christel

hej,vi har ju inte kontakt med emils läkare mera efter att han blivit frisk förklarad och då jag frågade på sista kontrollen ,om hur det är med risk för återfall menade hon att ingen större risk en något annat barn att få det på nytt.men man funderar.Jag hade beslutat att bara ge emil stelkramps vaccinationer o hoppa över resten eftersom itp kan komma efter vaccinationer,men man får ju så blandad information om svininfluensan ibland bara en vanlig lite värre influensa o ibland livsfarlig.jag får väl så lov att ringa o prata med läkaren i vasa ,frågar man här där vi bor så vet de nästan inte vad itp är...häls.christel

2009-09-06 @ 20:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0